Monday 23 May 2016

Monday and Maybelle

Since it is still May I thought it fitting to make some more Maybelle flowers which eventually will turn into Maybelle Squares and then perhaps a blanket... I am thinking a sand colour on the squares, but we will see.

I had 17 flowers when I picked it up yesterday, and I now have made 19 more.
I have added some more colours, but I do think I will look around to see if I can find more blues and lilac colours. Perhaps even...gasp...yellow.

All yarn is cotton from Søstrene Grene and I am using a 1.5 hook.

And Mimle got a new toy which she loves, she throws it around all the time, too bad for me because it has a bell inside >.<


Oh, and congratulations to the proud parents and little kawaii-chan, I can't wait to meet you all.



2 comments:

Ruths datter said...

Disse har jeg prøvd meg på også. Fine. Jeg har linket til din blogg i dag. Takkeinnlegg.
Klemz

Vilje Vanilje said...

Ruth, ble dine Maybelle blomster et teppe? Og lagde du de til firkant? Jeg ser de fleste bruker hvit når de hekler sammen, men jeg har alt et hvitt teppe og tenkte på sand eller grå eller en annen farge, men ser ikke ut til at det er så mange andre farger som er brukt til å hekle sammen med enn hvit.

Så bra du likte gaven, og tusen takk for linkingen hit :)